PuliPaper Factory
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
景點照片
Puli(埔里鎮) 📍 Industry
3.6
grade
1,591
reviews
Introduction

The “Pulipaper Factory” in Puli, Nantou, used to be a paper storage and printing factory, but now it has been transformed into a tourist factory for promoting paper culture. The museum has many thematic exhibition areas, including the Lego artwork display area with giant paper Lego figures; the paper culture museum has a spectacular million paper roll wall, which is used by many people as a net beauty wall to take pictures; and the paper Lego DIY workshop offers fun paper art DIY activities, allowing children and adults to create with their hands. Each themed exhibition area has its own characteristics, making the process of visitors’ visit full of surprises and experiences.

Details
Address 545台灣南投縣埔里鎮隆生路118之2號
Phone +886492902989
Opening Hours
  • 星期一: 09:00 – 17:00
  • 星期二: 09:00 – 17:00 Today
  • 星期三: 休息
  • 星期四: 09:00 – 17:00
  • 星期五: 09:00 – 17:00
  • 星期六: 09:00 – 17:00
  • 星期日: 09:00 – 17:00
Web http://www.pulipaper.com/diy
Guide
景點照片
南投埔里景點【造紙龍手創館】紙的主題親子好去處!達人手作超厲害! - Yuki's Life
原來紙的變化那麼多 在紙的世界裡我們能見到動物、花朵~還有各種創意手作哦! 《造紙龍手創館》已經有三十幾年歷史了.園區裡可以看到各種瓦楞紙捲紙工藝 對小朋友來說也是很新奇的體驗 園區裡有一片草坪.一家人出遊也有地方可以活動活動 全票 $50/半票 $25 (110cm以下小朋友免門票)
Yuki's Life
景點照片
【南投景點】造紙龍手創館 南投埔里觀光工廠 ~ DIY體驗工坊 ~南投日月潭親子二日遊 (七) @ 西西和Q米爸の親子旅遊美食-Sisy's碎碎念 :: 痞客邦 ::
這次西西來到造紙龍手創館觀光工廠, 造紙龍手創館觀光工廠就位在南投埔里, 之前看到別人來造紙龍手創館觀光工廠就立馬收進口袋!   造紙龍手創館...故名思義...就是由「埔里造紙」所成立的觀光工
西西和Q米爸の親子旅遊美食-Sisy's碎碎念
Comments
  • 景點照片
    覺得diy的選擇性種類變少了,建議弄個旅客的意見表去了解遊客的心中想要做的人物,抑或可推年度的預計推出diy時程,讓已來的旅客去設定下次再回來diy的規劃,加油!(2019/04/21) 再次到訪(2020/03/01)發現已貼出造紙龍營業暫停的公告,很可惜...也提醒要再次來訪的旅客了...!需要查詢官網資訊看是否重新開放時間... 近期(2020/09/01)發現已重新營業,但似乎僅開放手工區域,可能受疫情影響不小,大家加油多多給予支持!
  • 景點照片
    原來紙卷也可以充滿創意,從基本的捲紙工法就可以呈現圓形、橢圓、方形,靠雙手的塑型跟紙材的搭配,就連卡通櫻桃小丸子人物都栩栩如生。
  • 景點照片
    疫情期間只開放手作廠,大概15分鐘就看完了,停車場位子夠,入園免錢,打發時間ok
  • 景點照片
    因為目前疫情的關係,所以只有開放diy跟購買紀念品部分。有點可惜
Recommended Attractions
Recommended Delicacies
圖片